Hulp nodig?

De productietijden van mijn bestelling

Hoe snel zijn de trouwkaarten en bijbehorende accessoires gemaakt?

De productie van jullie kaarten bedraagt 5 tot 9 werkdagen. Deze termijn geldt vanaf het moment dat we jullie goedkeuring voor de proefdruk hebben ontvangen. Dit gebeurt online of via de Leesproef (indien er gekozen is voor deze optie). In de drukke trouwperiode (van januari t/m juli) kunnen de productietijden oplopen. Bekijk daarom ook altijd onze pagina met de recente geschatte levertijden.

 

Hoe snel zijn de geboorte-, Kerst, doop- en communiekaarten en bijbehorende accessoires gemaakt?

De productie van jullie kaarten bedraagt 1-2 werkdagen en van andere producten, zoals mijlpaalkaarten of polaroid-foto's maximaal 5 werkdagen. Voor kaartjes met een koper-, zilver of goudafwerking kan dit 10 werkdagen duren. Deze termijn geldt vanaf het moment dat we jullie goedkeuring voor de proefdruk hebben ontvangen. Dit gebeurt online of via Leesproef (indien er gekozen is voor deze optie).

De verzendtijden van mijn bestelling

Hoe snel worden de pakketjes verzonden?
• Nederland en België, Levertijd: 2 tot 3 dagen
• Binnen Europese Unie, Levertijd: 3 tot 4 dagen
• Zwitserland, Levertijd: 3 tot 4 dagen
• Buiten Europese Unie, Levertijd: afhankelijk van land

We kunnen naar het land van jouw keuze verzenden. Je hoeft alleen de verzendkosten die hierbij horen te selecteren in je winkelmandje.
Voor alle bestellingen naar Zwitserland en landen buiten de EU factureren wij zonder btw. De douane zal je vervolgens de btw factureren van het desbetreffende land.

Kan ik mijn bestelling volgen?

Wanneer jullie pakketje bij ons vertrekt, ontvang je een mail van ons met daarin een trackingnummer. Als je niet thuis bent op het moment van levering dan laat ons leveringsbedrijf het pakketje bij de buren achter of bij het depot. Je ontvangt indien niet aanwezig een 'Niet Thuis Bericht' met uitleg.

Aarzel niet om bij je buren aan te kloppen: het is mogelijk dat de bezorger het pakketje bij hen heeft afgeleverd en vergeten is een briefje bij jullie achter te laten. Je kunt eveneens contact opnemen met het dichtstbijzijnde postkantoor dat je meer kan vertellen over de verblijfplaats van het pakketje. Onze klantenservice staat natuurlijk voor je klaar indien je er niet uitkomt met het postkantoor.

 

De proefkaarten

Ik wil proefkaarten bestellen

We hebben voor jullie een proefpakket samengesteld die onze gehele collectie perfect weergeeft. In dit pakket zitten verschillende formaten trouw- of geboortekaarten, verschillende type papier en afwerkingen, een kleurenpalet en nog veel meer. Zo krijg je een goed beeld van de kwaliteit die wij bieden. Het pakket is gratis aan te vragen en wordt binnen 7 werkdagen bij je thuis bezorgd. Vraag nu een gratis geboortepakket of trouwpakket aan.

 

Ik wil één proefkaart bestellen

Als je eigenlijk al zeker bent van je keus, dan raden we je aan om 10 kaarten te bestellen met de goede tekst. Willen jullie zeker zijn dat alles klopt op jullie kaartje? Kies dan voor de optie leesproef in het winkelmandje. Je kaartjes worden gecontroleerd door onze ontwerpers op eventuele spelfouten (Nederlands en geen persoonlijke informatie), de lay-out, kleuren, foto’s en de leesbaarheid.

Hulp bij het bewerken van de kaart

Optie leesproef

Met deze optie garanderen wij jullie de perfecte, gepersonaliseerde kaart! Experts controleren voor je:
• de tekst: spelling, grammatica, tekststructuur (alleen Nederlands en geen controle op persoonlijke informatie)
• de lay-out: tekstopmaak en leesbaarheid van de tekst
• jullie foto('s): kwaliteit en plaatsing van de foto

Deze optie is verkrijgbaar in het winkelmandje. Klik eenvoudig de optie aan na het bewerken van jullie kaart. Let op, zonder de optie leesproef wordt jullie bestelling niet door ons gecontroleerd!

 

Wat is een proefdruk?

Een proefdruk is de uiteindelijke lay-out van je gepersonaliseerde kaart. De proefdruk is het pdf-bestand dat naar onze printers wordt gestuurd. Het is daarom belangrijk om dit pdf-bestand goed te controleren voordat je je kaart online of bij onze onwerpers (indien gekozen voor de optie leesproef) bevestigt.

 

Hoe sla ik mijn ontwerp op?

Je kun jullie ontwerpen opslaan door op de knop "Mijn kaartje opslaan" te klikken tijdens het bewerken van de kaart. Je kunt zoveel ontwerpen opslaan als je wilt en ze ieder een eigen naam geven. De ontwerpen blijven na iedere wijziging drie maanden lang opgeslagen in je account.

 

Hoe personaliseer ik mijn tafelkaarten online?

Na het bewerken van een tafelkaartje kun je jullie gastenlijst, in excel-bestand, opsturen naar ontwerpers@cottonbird.nl. Geef in de mail ook je bestelnummer door. Onze ontwerpers maken de kaartjes en sturen ze direct door naar onze printers.

 

Welke kleur heeft de achterkant van mijn kaart?

De achterkant van de kaart is altijd wit, tenzij de achterkant via ons online ontwerpprogramma te personaliseren is.

 

Kan ik meerdere tekstvarianten voor mijn kaart opmaken?

Voor een model kun je zoveel teksten schrijven als je wenst. Je kunt het model meerdere keren bewerken, vervolgens opslaan onder een andere naam en toevoegen aan je winkelmandje. Vervolgens geef je het gewenste aantal per kaartvariant aan. Een korting van 30% wordt automatisch toegepast op de drukkosten vanaf de tweede versie. De korting geldt alleen voor de trouwkaarten.

 

Mijn tekst is (deels) afgebroken in mijn pdf-voorbeeld, wat moet ik doen?

Ga terug naar het ontwerpprogramma en controleer of alle tekstvelden groot genoeg zijn voor je tekst. Vergroot de velden bij twijfel. Neem contact op met onze klantenservice via het contactformulier of +31 (0)85 30 31 479 als het probleem blijft aanhouden.

 

Hoe kan ik een icoontje van een envelop op mijn kaart plaatsen?

In het online ontwerpprogramma kun je de letter "E" intypen, de letter selecteren en vervolgens het lettertype Heydings-Icons uit de lijst kiezen. Dit geeft een standaard envelop icoontje. Wil je liever een ander icoontje? Dan kun je een icoontje downloaden en toevoegen als foto. Is de optie "een foto toevoegen" niet beschikbaar voor je kaart? Stuur dan een mail naar hello@cottonbird.nl, dan zetten wij deze optie voor je aan.
Icoontjes van enveloppen zijn bijvoorbeeld op deze website te downloaden.

Al onze opties

Optie leesproef

Met deze optie garanderen wij jullie de perfecte, gepersonaliseerde kaart!

Experts controleren voor jullie:
• de tekst: spelling, grammatica, tekststructuur (alleen Nederlands en geen controle op persoonlijke informatie)
• de lay-out: tekstopmaak en leesbaarheid van de tekst
• jullie foto('s): kwaliteit en plaatsing van de foto

Deze optie is verkrijgbaar in het winkelmandje. Klik eenvoudig de optie aan na het ontwerpen van jullie kaart. Let op, zonder de optie leesproef wordt jullie bestelling niet door ons gecontroleerd!

 

Optie enveloppen vooraf

Als jullie voor deze optie kiezen dan versturen wij de enveloppen van jullie kaarten:
• dezelfde dag voor alle bestellingen voor 12u,
• de volgende dag voor alle bestellingen na 12u.

Je ontvangt de enveloppen binnen 2-3 werkdagen na verzending.
Bereid de enveloppen voor op verzending nog voordat jullie je kaarten binnen hebben. Deze optie is verkrijgbaar in het winkelmandje.

Fototips

Hoe voeg ik een foto toe?

Klik op de voorbeeldfoto. Ga naar de menubalk en klik op "Vervangen door mijn foto". Je foto verschijnt op de plek waar de foto hoort te komen.

Ik wil graag een nieuwe foto toevoegen

Klik op de knop "Invoegen" en vervolgens op "Nieuwe afbeelding". Je kunt je foto vervolgens plaatsen waar je wilt.

Ik heb een foto geüpload, maar er gebeurt niks

Het kan zijn dat je foto's te groot zijn of dat ze niet het juiste formaat hebben. Kijk of de foto's opgeslagen zijn als JPG-bestand en of ze niet groter zijn dan 8 MB. Wij raden bovendien het gebruik van gescande foto's en foto's gemaakt door een mobiele telefoon sterk af: de kwaliteit is niet goed genoeg voor een mooi resultaat.

Ik heb meerdere foto's geüpload maar het is altijd dezelfde foto die verschijnt

Dit probleem wordt ongetwijfeld veroorzaakt door de naam die je aan je foto's hebt gegeven: verander de naam van de foto's en vermijd accenten en speciale karakters.

Hoe weet ik of de kwaliteit van mijn foto wel goed genoeg is?

Zorg dat de foto niet kleiner is dan 500 kb anders is de kwaliteit niet goed genoeg voor een mooi resultaat. Klik hier voor meer advies.

Technische problemen

De browser blijft laden zonder af te ronden

Dit een browserprobleem: Om eventuele problemen tijdens het bewerken van je kaart te voorkomen, raden wij je aan om een van de onderstaande browsers te gebruiken:


Mozilla Firefox Google Chrome Safari

Dit zijn gratis te downloaden browsers. Wij raden je het gebruik van Internet Explorer, die vaak voor vertragingen en problemen zorgt, sterk af. Als je echter niet anders dan Internet Explorer kan gebruiken, adviseren wij je om de browser up-to-daten naar de meest recente versie (nr. 11). 

 

Mijn PFD-voorbeeld is anders dan mijn kaart in het ontwerpprogramma

Het gaat hier waarschijnlijk om een eenvoudig weergave probleem: sla je PDF op en open het vanaf je computer. Als het PDF-document nu wel goed is, dan kun je jouw bestelling zonder problemen afronden, zo niet, neem dan contact op met de klantenservice via hello@cottonbird.nl.

 

Foutmelding tijdens de bevestiging van de lay-out van mijn kaart

Je hebt waarschijnlijk een afbeelding of tekst gekopieërd vanaf een andere website of vanaf je computer. Ons ontwerpprogramma herkent de afbeelding of tekst niet waardoor er een foutmelding verschijnt. Je kunt je kaart bewerken zonder te kopiëren/plakken of de optie ontwerper kiezen indien je andere visuele elementen aan je kaart wilt toevoegen of wijzigen.

 

Problemen tijdens het laden van mijn foto

Wij raden het gebruik van gescande foto's en foto's gemaakt door een mobiele telefoon sterk af; de kwaliteit is niet goed genoeg voor een mooi resultaat.

Kan ik nog bestellen op de website van Cotton Bird ?

Ja natuurlijk, onze teams staan elke dag voor je klaar om voor jullie mooie bestellingen te zorgen.
- Onze lieve klantenservice werkt vanaf hun "home office" om al jullie vragen te beantwoorden, via hello@cottonbird.nl.
- Ook onze ontwerpers werken van thuis uit om al jullie mooie creaties te controleren (via de optie leesproef).
- Onze productieteams zullen tijdens deze periode als enige aanwezig zijn in het atelier. Om hun gezondheid te beschermen, is het atelier maar door een paar collega’s per dagdeel bemand. De leveringstijd van je bestelling wordt hierdoor met enkele dagen verlengd. Per e-mail word je op de hoogte gebracht zodra je bestelling verzonden is.

 

Wanneer ontvang ik mijn bestelling?

Onze teams staan klaar om je bestellingen met de grootste zorg te verwerken. Gezien het beperkte personeel in ons atelier, worden onze productietermijnen verlengd en is het moeilijk voor ons om je een exacte verzenddata te geven. Je zal desalniettemin per e-mail op de hoogte worden gesteld zodra je bestelling is verzonden.

 

Mijn bruiloft is geannuleerd of verplaatst, wat nu?

Of je bestelling nog in productie of al is verzonden, onze klantenservice zal de meest geschikte oplossing voor jouw situatie vinden. Aarzel daarom niet om contact met ze op te nemen via hello@cottonbird.nl.

 

Ik wens een wijziging aan te brengen aan een bestelling die al in behandeling is genomen, wat nu?

Gezien de huidige omstandigheden begrijpen we dat data of locaties niet meer zeker zijn, dus aarzel niet om contact op te nemen met onze klantenservice via hello@cottonbird.nl om een wijziging aan te brengen of om de bestelling in de wacht te laten zetten.

 

Wordt mijn bestelling nog wel geleverd?

Onze transportpartners, DPD en Colissimo, zorgen altijd voor de verzending en levering, maar om veiligheidsredenen zijn hun entrepots 2 dagen per week gesloten (dinsdag en vrijdag). De levertijden zullen daarom onvermijdelijk worden beïnvloed. Je kunt alle trackinginformatie van je pakket vinden op de website van onze partners.

 

Mijn bestelling is geretourneerd, wat nu?

Zodra wij je pakket hebben ontvangen, zal ons logistieke team het opnieuw verzenden met eventueel een adreswijziging. Hier worden geen extra kosten voor gerekend.

Les Editions Créatives - Cotton Bird
27 rue Gustave Eiffel - 66280 Saleilles, Frankrijk
Telefoon: +31 (0)85 30 31 479 - E-mail : klik hier

%
korting

Onze aanbiedingen

______

Naar boven