Hulp nodig?

De productietijden van mijn bestelling

Hoe snel zijn de trouwkaarten en bijbehorende accessoires gemaakt?

De productie van jullie kaarten bedraagt 7 tot 10 werkdagen. Deze termijn geldt vanaf het moment dat we jullie goedkeuring voor de proefdruk hebben ontvangen. Dit gebeurt online of via onze ‘kaart op maat’ (indien er gekozen is voor deze optie).

 

Hoe snel zijn de geboorte-, doop- en communiekaarten en bijbehorende accessoires gemaakt?

De productie van jullie kaarten bedraagt 1-2 werkdagen en van andere producten, zoals mijlpaalkaarten of polaroid-foto's maximaal 5 werkdagen. Deze termijn geldt vanaf het moment dat we jullie goedkeuring voor de proefdruk hebben ontvangen. Dit gebeurt online of via onze ‘kaart op maat’ (indien er gekozen is voor deze optie).

De verzendtijden van mijn bestelling

Hoe snel worden de pakketjes verzonden?
• Nederland en België, Levertijd: 2 tot 3 dagen
• Binnen Europese Unie, Levertijd: 3 tot 4 dagen
• Zwitserland, Levertijd: 3 tot 4 dagen
• Buiten Europese Unie, Levertijd: afhankelijk van land

We kunnen naar het land van jouw keuze verzenden. Je hoeft alleen de verzendkosten die hierbij horen te selecteren in je winkelmandje.
Voor alle bestellingen naar Zwitserland en landen buiten de EU factureren wij zonder btw. De douane zal je vervolgens de btw factureren van het desbetreffende land.

Kan ik mijn bestelling volgen?

Wanneer jullie pakketje bij ons vertrekt, ontvang je een mail van ons met daarin een trackingnummer. Als je niet thuis bent op het moment van levering dan laat ons leveringsbedrijf het pakketje bij de buren achter of bij het depot. Je ontvangt indien niet aanwezig een 'Niet Thuis Bericht' met uitleg.

Aarzel niet om bij je buren aan te kloppen: het is mogelijk dat de bezorger het pakketje bij hen heeft afgeleverd en vergeten is een briefje bij jullie achter te laten. Je kunt eveneens contact opnemen met het dichtstbijzijnde postkantoor dat je meer kan vertellen over de verblijfplaats van het pakketje. Onze klantenservice staat natuurlijk voor je klaar indien je er niet uitkomt met het postkantoor.

 

De proefkaarten

Ik wil proefkaarten bestellen

We hebben voor jullie een proefpakket samengesteld die onze gehele collectie perfect weergeeft. In dit pakket zitten verschillende formaten trouw- of geboortekaarten, verschillende type papier en afwerkingen, een kleurenpalet en nog veel meer. Zo krijg je een goed beeld van de kwaliteit die wij bieden. Het pakket is gratis aan te vragen en wordt binnen 7 werkdagen bij je thuis bezorgd.

 

Ik wil één proefkaart bestellen

Als je eigenlijk al zeker bent van je keus, dan raden we je aan om 10 kaarten te bestellen met de goede tekst of 10 kaarten zonder tekst (voor de trouwkaarten betaal je dan alleen de kaartkosten). Willen jullie zeker zijn dat alles klopt op jullie kaartje? Kies dan voor de optie leesproef in het winkelmandje. Je kaartjes worden gecontroleerd door onze ontwerpers op eventuele spelfouten (Nederlands en geen persoonlijke informatie), de lay-out, kleuren, foto’s en de leesbaarheid.

Hulp bij het bewerken van de kaart

Optie leesproef

Met deze optie garanderen wij jullie de perfecte, gepersonaliseerde kaart! Experts controleren voor je:
• de tekst: spelling, grammatica, tekststructuur (alleen Nederlands en geen controle op persoonlijke informatie)
• de lay-out: tekstopmaak en leesbaarheid van de tekst
• jullie foto('s): kwaliteit en plaatsing van de foto

Deze optie is verkrijgbaar in het winkelmandje. Klik eenvoudig de optie aan na het ontwerpen van jullie kaart. Let op, zonder de optie leesproef wordt jullie bestelling niet door ons gecontroleerd!

 

Optie Kaart op maat

Jullie willen je kaart aanpassen aan het thema van jullie bruiloft of bepaalde elementen op het kaartje graag veranderen (de kleur, afbeelding…), jullie tekst bevat speciale tekens (Cyrillisch, Arabisch…) of jullie laten het ontwerpen gewoon liever over aan een van onze professionele kaartenontwerpers? Dan is deze optie iets voor jullie. Vul jullie wensen in de module in. Na betaling van je bestelling krijgen jullie binnen 3-4 werkdagen een proefdruk via de mail opgestuurd.

 

Wat is een proefdruk?

Een proefdruk is de uiteindelijke lay-out van je gepersonaliseerde kaart. De proefdruk is het pdf-bestand dat naar onze printers wordt gestuurd. Het is daarom belangrijk om dit pdf-bestand goed te controleren voordat je je kaart online of bij onze onwerpers (indien gekozen voor de optie kaart op maat) bevestigt.

 

Hoe sla ik mijn ontwerp op?

Je kun jullie ontwerpen opslaan door op de knop "Mijn kaartje opslaan" te klikken tijdens het bewerken van de kaart. Je kunt zoveel ontwerpen opslaan als je wilt en ze ieder een eigen naam geven. De ontwerpen blijven na iedere wijziging drie maanden lang opgeslagen in je account.

 

Hoe personaliseer ik mijn tafelkaarten online?

Na het bewerken van een tafelkaartje kun je jullie gastenlijst, in excel-bestand, opsturen naar ontwerpers@cottonbird.nl. Geef in de mail ook je bestelnummer door. Onze ontwerpers maken de kaartjes en sturen ze direct door naar onze printers.

 

Welke kleur heeft de achterkant van mijn kaart?

De achterkant van de kaart is altijd wit, tenzij de achterkant via ons online ontwerpprogramma te personaliseren is.

 

Kan ik meerdere tekstvarianten voor mijn kaart opmaken?

Voor een model kun je zoveel teksten schrijven als je wenst. Je kunt het model meerdere keren bewerken, vervolgens opslaan onder een andere naam en toevoegen aan je winkelmandje. Vervolgens geef je het gewenste aantal per kaartvariant aan. Een korting van 30% wordt automatisch toegepast op de drukkosten vanaf de tweede versie. De korting geldt alleen voor de trouwkaarten.

 

Is het mogelijk om een andere taal in mijn kaart te gebruiken?

Er zijn twee mogelijkheden:
• Als jullie tekst speciale karakters (accenten, cyrillisch alfabet, etc.) bevat dan kun je het beste de optie Kaart op maat kiezen (€50) en je tekst naar ontwerpers@cottonbird.nl sturen. Onze ontwerpers zorgen voor de lay-out en sturen je vervolgens een proefdruk op. Vanaf een tweede tekst (een tweede versie van de kaart), passen we een korting van 50% toe op de tweede Kaart op maat-optie. De proefdruk zal pas naar je worden toegestuurd als de bestelling volledig afgerond en betaald is.

• Als jullie tekst geen speciale karakters heeft dan kun je de tekst gewoon zelf via ons ontwerpprogramma invoeren.

 

Mijn tekst is (deels) afgebroken in mijn pdf-voorbeeld, wat moet ik doen?

Ga terug naar het ontwerpprogramma en controleer of alle tekstvelden groot genoeg zijn voor jullie tekst. Vergroot de velden bij twijfel. Neem contact op met onze klantenservice via het contactformulier of +31 (0)85 30 31 479 als het probleem blijft aanhouden.

 

Hoe kan ik een icoontje van een envelop op mijn kaart plaatsen?

In het online ontwerpprogramma kun je de letter "E" intypen, de letter selecteren en vervolgens het een-na-laatste lettertype uit de lijst kiezen. Dit geeft een standaard envelop icoontje. Wil je liever een ander icoontje? Dan kun je een icoontje downloaden en toevoegen als foto. Is de optie "een foto toevoegen" niet beschikbaar voor je kaart? Stuur dan een mail naar hello@cottonbird.nl, dan zetten wij deze optie voor je aan.
Icoontjes van enveloppen zijn bijvoorbeeld op deze website te downloaden.

Al onze opties

Optie leesproef

Met deze optie garanderen wij jullie de perfecte, gepersonaliseerde kaart!

Experts controleren voor jullie:
• de tekst: spelling, grammatica, tekststructuur (alleen Nederlands en geen controle op persoonlijke informatie)
• de lay-out: tekstopmaak en leesbaarheid van de tekst
• jullie foto('s): kwaliteit en plaatsing van de foto

Deze optie is verkrijgbaar in het winkelmandje. Klik eenvoudig de optie aan na het ontwerpen van jullie kaart. Let op, zonder de optie leesproef wordt jullie bestelling niet door ons gecontroleerd!

 

Optie kaart op maat

Jullie willen je kaart aanpassen aan het thema van jullie bruiloft en bepaalde elementen op het kaartje graag veranderen (de kleur, afbeelding…), jullie tekst bevat speciale tekens (Cyrillisch, Arabisch…) of jullie laten het ontwerpen gewoon liever over aan een van onze professionele kaartenontwerpers? Dan is deze optie iets voor jullie. Vul jullie wensen in de module in. Na betaling van je bestelling krijgen jullie binnen 3-4 werkdagen een proefdruk via de mail opgestuurd.

Jullie willen meerdere versies van jullie trouwkaart? In dat geval ontvang je 50% korting op de kaart op maat-optie van het tweede artikel.

 

Optie adres op RSVP enveloppen

Als jullie voor deze optie kiezen dan printen wij jullie adres op de enveloppen van jullie RSVP-kaartjes volgens de postnormen (kleur: zwart, lettertype: Arial). Deze optie maakt het voor jullie gasten een stuk makkelijker om de RSVP-kaartjes retour te sturen.

Deze optie is alleen geldig voor de trouwcollectie.

 

Optie QR-code

Als jullie voor deze optie kiezen dan printen wij een QR-code op jullie trouwkaart, inlegkaartje of een andere kaart naar keuze.
Een van onze ontwerpers zal de QR-code, volledig in kleur van uw wensen, in de kaart plaatsen zodat het een mooie kaart blijft.
Meer informatie over flashcode/QR-code

Deze optie is alleen geldig voor de trouwcollectie.

 

Optie enveloppen vooraf

Als jullie voor deze optie kiezen dan versturen wij de enveloppen van jullie kaarten:
• dezelfde dag voor alle bestellingen voor 12u,
• de volgende dag voor alle bestellingen na 12u.
Bereid de enveloppen voor op verzending nog voordat jullie je kaarten binnen hebben. Deze optie is verkrijgbaar in het winkelmandje.

Fototips

Hoe voeg ik een foto toe?

Klik op de voorbeeldfoto. Ga naar de menubalk en klik op "wijzig foto". Je kunt de grootte aanpassen, contrast aanbrengen en een filter (sepia, grijstinten) toevoegen. Je foto verschijnt op de plek waar de foto hoort te komen.

Ik wil graag een nieuwe foto toevoegen

Klik op de gereedschapknop (+ opties) in de menubalk en klik vervolgens op "een foto toevoegen". Je kunt je foto vervolgens plaatsen waar je wilt.

Ik heb een foto geüpload, maar er gebeurt niks

Het kan zijn dat je foto's te groot zijn of dat ze niet het juiste formaat hebben. Kijk of de foto's opgeslagen zijn als JPG-bestand en of ze niet groter zijn dan 8 MB. Wij raden bovendien het gebruik van gescande foto's en foto's gemaakt door een mobiele telefoon sterk af: de kwaliteit is niet goed genoeg voor een mooi resultaat.

Ik heb meerdere foto's geüpload maar het is altijd dezelfde foto die verschijnt

Dit probleem wordt ongetwijfeld veroorzaakt door de naam die je aan je foto's heeft gegegeven: verander de naam van de foto's en vermijd accenten en speciale karakters.

Hoe weet ik of de kwaliteit van mijn foto wel goed genoeg is?

Zorg dat de foto niet kleiner is dan 500 kb anders is de kwaliteit niet goed genoeg voor een mooi resultaat. Klik hier voor meer advies.

Technische problemen

De browser blijft laden zonder af te ronden

Dit een browserprobleem: Om eventuele problemen tijdens het bewerken van je kaart te voorkomen, raden wij je aan om een van de onderstaande browsers te gebruiken:

Firefox, Chrome, Safari of Opera.

Dit zijn gratis te downloaden browsers. Wij raden je het gebruik van Internet Explorer, die vaak voor vertragingen en problemen zorgt, sterk af. Als je echter niet anders dan Internet Explorer kan gebruiken, adviseren wij je om de browser up-to-daten naar de meest recente versie (nr. 11). 

 

Mijn PFD-voorbeeld is anders dan mijn kaart in het ontwerpprogramma

Het gaat hier waarschijnlijk om een eenvoudig weergave probleem: sla je PDF op en open het vanaf je computer. Als het PDF-document nu wel goed is, dan kun je jouw bestelling zonder problemen afronden, zo niet, neem dan contact op met de klantenservice.

 

Foutmelding tijdens de bevestiging van de lay-out van mijn kaart

Je hebt waarschijnlijk een afbeelding of tekst gekopieërd vanaf een andere website of vanaf je computer. Ons ontwerpprogramma herkent de afbeelding of tekst niet waardoor er een foutmelding verschijnt. Je kunt je kaart bewerken zonder te kopiëren/plakken of de optie ontwerper kiezen indien je andere visuele elementen aan je kaart wilt toevoegen of wijzigen.

 

Problemen tijdens het laden van mijn foto

Wij raden het gebruik van gescande foto's en foto's gemaakt door een mobiele telefoon sterk af; de kwaliteit is niet goed genoeg voor een mooi resultaat.

Les Editions Créatives - Cotton Bird
27 rue Gustave Eiffel - 66280 Saleilles, Frankrijk
Telefoon: +31 (0)85 30 31 479 - E-mail : klik hier

%
Korting

Onze aanbiedingen

______

Naar boven