+31 85 303 1479

Algemene Voorwaarden

Cotton Bird is een website van de onderneming
Les Editions Créatives SASU met een kapitaal van €70 000
Maatschappelijke zetel: 27 rue Gustave Eiffel - 66280 Saleilles, Frankrijk - tel. +33 (0) 4 68 98 08 42
SIRET-nummer (Franse kvk): 53242509700013 – BTW-nummer: FR 68532425097

 

Laatst geupdate: 01/01/2025

 

Artikel 1: Prijs

1.1 De prijzen van onze producten zijn uitgedrukt in euro’s en inclusief btw.

1.2 Les Editions Créatives behoudt zich het recht voor om de op de website vermelde prijzen op elk gewenst moment te wijzigen. De producten worden echter gefactureerd op basis van de tarieven die van toepassing waren op het moment van betalen.

1.3 De tarieven zijn degressief en inclusief drukkosten.
 

 

Artikel 2: Bestelling en bevestiging

Ons bedrijf streeft ernaar om zijn websites 24 uur per dag, 7 dagen per week toegankelijk te houden, maar is niet aansprakelijk in geval van overmacht door technische redenen of onderhoud.
De klant erkent de technische beperkingen met betrekking tot het internet, voornamelijk wat betreft de raadpleging van informatie, de overdracht van bestanden en de risico’s hieraan verbonden, te kennen.
Annulering is alleen mogelijk na goedkeuring van ons bedrijf en zal in dat geval per e-mail worden bevestigd.


 

Artikel 3: Uitvoering van de bestelling

3.1 De bestelling van de klant wordt verwerkt na ontvangst van de betaling.

3.2 De klant personaliseert zelf het ontwerp. De door de klant in de webshop voor druk vrijgegeven pdf-afdrukvoorbeeld kan op elk moment in het klantenaccount van de klant worden gedownload en gecontroleerd.

Na goedkeuring van een pdf-afdrukvoorbeeld door de klant is de verkoper niet verplicht tot technische en grafische controle, tenzij de verkoper hiertoe apart de opdracht heeft ontvangen. (Optie: Kwaliteitscontrole)

3.3 Als er na ontvangst van de bestelling van de klant om technische/grafische redenen (bijv. onvoldoende resolutie van aangeleverde foto's, logo's en gegevens, weggesneden stukken tekst enz.) fouten worden geconstateerd en er daardoor grotere wijzigingen in de lay-out van de klant moeten worden aangebracht, zal de verkoper de bestelling van de klant stopzetten. In dat geval neemt de verkoper contact op met de klant om de bijzonderheden van de drukopdracht te bespreken.

Het kan noodzakelijk zijn dat de verkoper grafische bewerkingen moet uitvoeren. Deze bewerkingen worden in sommige gevallen, na overleg met de klant en overeenstemming over de hiervoor benodigde kosten, in rekening gebracht. In dat geval ontvangt de klant per e-mail een bewerkt afdrukvoorbeeld in pdf-formaat ter goedkeuring.

3.4 Na goedkeuring van de drukproef, die door de verkoper is gewijzigd, wordt de bestelling van de klant uitgevoerd. De productietijd na opdrachtbevestiging bedraagt ca. 1 tot 8 werkdagen voor de geboortecollectie, en 3 tot 8 werkdagen bij de overige collecties, afhankelijk van de producten en de grootte van de bestelling. De verzending neemt 2 tot 3 werkdagen in beslag vanuit Frankrijk naar Nederland en België, en ongeveer 3 tot 5 werkdagen voor andere landen binnen de EU. De productietijden kunnen tijdens uitzonderlijk drukke periodes, zoals de decembermaand en het hoogseizoen voor bruiloften, oplopen naar 15 tot 18 werkdagen.

3.5 De verwerking van uw bestelling omvat het drukken, het aanbrengen van eventuele afwerkingen (goud, koper, zilver...), het vormgeven en het klaarmaken van uw pakket. Onze levertijden worden ter indicatie meegedeeld en kunnen variëren naargelang onze activiteit. Ze zijn geldig vanaf de bevestiging van uw ontwerp (pdf van uw personalisatie), online of bij onze ontwerpers (in het kader van de grafische ondersteuning).

3.6 Bij bestellingen met de Ontwerpservice op maat sturen de grafisch experts van de verkoper de klant, binnen 3 werkdagen na ontvangst van de betaling, een proefdruk (afdrukvoorbeeld) in pdf-formaat per e-mail ter goedkeuring voor de druk. De productietijd na bevestiging van de bestelling bedraagt ongeveer 1 tot 8 werkdagen, waarna de bestelling zal worden verzonden. De productietijden kunnen tijdens uitzonderlijk drukke periodes, zoals de decembermaand en het hoogseizoen voor bruiloften, oplopen naar 15 tot 18 werkdagen.


3.7 Bij bestellingen met de Kwaliteitscontrole sturen de grafisch experts van de verkoper de klant binnen maximaal 3 werkdagen na ontvangst van de betaling een gecontroleerde proefdruk (afdrukvoorbeeld) in pdf-formaat per e-mail ter goedkeuring voor druk. Als er slechts kleine correcties nodig zijn, worden deze onmiddellijk door onze grafisch ontwerpers aangebracht. In dat geval ontvangt u een e-mail waarin u wordt geïnformeerd dat uw bestelling direct wordt afgedrukt. Indien er grotere aanpassingen nodig zijn en een proefdruk aan de klant wordt voorgelegd, kan dit de verwerkingstijd van de bestelling verlengen. De uiteindelijke doorlooptijd is afhankelijk van het aantal correcties en het tijdstip waarop de klant zijn feedback doorgeeft. De kwaliteitscontrole omvat het controleren van de lay-out en de positionering van de tekst, de leesbaarheid en uniformiteit van lettertypes en letterkleuren, het toevoegen van een QR-code of tekst in speciale tekens, het verwijderen van een fotovak, het toevoegen of vervangen van iconen op kaarten voorzien van iconen, evenals de optimalisatie en retouchering van de foto's. De productietijd na opdrachtbevestiging bedraagt ca. 1 tot 8 werkdagen voor het afdrukken, plus ca. 2 tot 3 werkdagen voor verzending naar Nederland en België, of 3 tot 5 werkdagen naar andere landen binnen de EU. De productietijden kunnen tijdens uitzonderlijk drukke periodes, zoals de decembermaand en het hoogseizoen voor bruiloften, oplopen naar 15 tot 18 werkdagen.


3.8 Bij bestellingen “zonder bedrukking” wordt er geen persoonlijke bedrukking aangebracht op de door de klant bestelde artikelen. De productietijd na ontvangst van de bestelling en betaling bedraagt ook hier ongeveer 1 tot 8 werkdagen, plus ongeveer 2 tot 3 werkdagen voor verzendingen naar Nederland en België en 3 tot 5 werkdagen naar andere landen binnen de EU. De productietijden kunnen tijdens uitzonderlijk drukke periodes, zoals de decembermaand en het hoogseizoen voor bruiloften, oplopen naar 15 tot 18 werkdagen.


3.9 Papierwaren zonder personalisatie (enveloppen, mijlpaalkaarten, leerkaarten, decoratieve posters) zijn niet vooraf vervaardigd en worden na het plaatsen van de bestelling individueel voor de koper geproduceerd. De productietijd bedraagt 6 tot 8 werkdagen, plus ongeveer 2 tot 3 werkdagen voor verzending door een vervoerder naar Nederland en België, en 3 tot 5 werkdagen naar andere landen binnen de EU. De productietijden kunnen tijdens uitzonderlijk drukke periodes, zoals de decembermaand en het hoogseizoen voor bruiloften, oplopen naar 15 tot 18 werkdagen.
 

 

Artikel 4: Afdrukproces van digitale bestanden

4.1 Bestellingen van proefkaarten dienen niet als referentie voor vervolgbestellingen.

4.2 Kleurweergave van halftonen. De kleuren worden gedrukt met 4 drukinktkleuren CMYK (cyaan, magenta, geel, zwart). Bij de weergave van kleuren kunnen door deze opsplitsing in het rasterbeeldproces (RIP) kleurafwijkingen en onnauwkeurigheden in de uitlijning optreden. Dit kan vooral bij kleine lettertypes en fijne kleurlijnen leiden tot een ongewenst drukresultaat binnen een productiepartij.

4.3 Levering van gegevens en kleurbeheer:
Logo's, foto's enz. moeten idealiter worden aangemaakt in de drukkleuren CMYK (cyaan, magenta, geel, zwart) en met een resolutie van minimaal 300 dpi voor het geplande afdrukformaat. Het RGB-kleurengamma omvat een groter aantal weer te geven kleuren dan CMYK. Bij het drukken worden alle RGB-gegevens in de RIP (Raster Image Processor) vóór de belichting van de drukplaat omgezet in de drukkleuren CMYK. Daarom kunnen er kleurverschuivingen en kleurvervalsingen optreden.


4.4 Fijne details:
Afbeeldingen met zeer fijne details, onder een bepaalde lijndikte, kunnen om fysieke redenen niet 1:1 worden weergegeven. De weergave is afhankelijk van het gebruikte papiertype en de afbeelding.


4.5 Gegevensverwerking
De verkoper behoudt zich het recht voor om correcties aan te brengen in het drukbestand om een optimaal drukresultaat te bereiken. Bij kleine wijzigingen wordt niet met de klant overlegd.

4.6 Afwerkingen: De verkoper biedt uitsluitend metaalkleurige afwerkingen aan op de buitenkant. Afwerkingen aan de binnenkant (verso) zijn vanwege technische beperkingen niet mogelijk. Bovendien zijn de ontwerpmogelijkheden beperkt voor kaarten met een metaalkleurige folie aan de buitenkant.

4.7 Productiegerelateerde afwijkingen:
Tijdens het drukproces kan het voorkomen dat de bovenkant van het reeds bedrukte vel op de achterkant van het bovenliggende vel in de stapel terechtkomt. Hierdoor kan het drukbeeld licht vervuild raken.

 

Artikel 5: Levering

- Nederland en België
Bezorging: 2 tot 3 werkdagen

- Binnen Europese Unie
Bezorging: 3 tot 5 werkdagen

- Zwitserland
Bezorging: 3 tot 5 werkdagen

- Buiten Europese Unie
Bezorging: afhankelijk van land

5.1 Als de klant afwezig is of het leveringsbedrijf ondervindt problemen tijdens het leveren, dan behoudt het leveringsbedrijf zich het recht voor om een pakket bij een afhaalpunt af te leveren.

5.2 Vanwege de verschillende formaten en verwerkingsvoorwaarden kan een bestelling in meerdere pakketten worden verzonden. Elk pakket krijgt dan een eigen trackingnummer.

5.3 Deze levertijden dienen alleen ter informatie en geven geen garantie. Dit zijn de gemiddelde levertijden die onze leveringsbedrijven hebben vastgesteld. Aangezien de bezorging door onafhankelijke leveringsbedrijven wordt verzorgd, kan Les Editions Créatives niet verantwoordelijk worden gesteld voor mogelijke problemen na de verzending van de bestelling. Les Editions Créatives belooft echter alle nodige informatie te verstrekken zodat de klant zijn/haar pakket kan volgen.

5.4 De klant dient de goederen na ontvangst onmiddellijk te controleren op volledigheid, zichtbare gebreken en transportschade en eventuele klachten zo snel mogelijk aan de verkoper en de vervoerder te melden. De garantieaanspraken blijven hierdoor onverlet.


Artikel 6: Betaling

Ons bedrijf stelt vier verschillende betaalmethodes ter beschikking:
- iDEAL
- MasterCard en Visa
- Bancontact
- Bankoverschrijving
De bestelling wordt pas behandeld als de betaling voldaan en goedgekeurd is door uw bank.

Een bankoverschrijving kan worden uitgevoerd met vernoeming van het bestelnummer naar: 

Rekeninghouder: LES EDITIONS CREATIVES 
Bank: BPS ENTREPRISE
IBAN: FR76 1660 7000 7088 2215 5855 582 
BIC (SWIFT): CCBPFRPPPPG
 

 

Arikel 7: Annulering

7.1 Een annulering van de bestelling door de klant is niet mogelijk nadat de productie in gang is gezet, aangezien het bij de bestellingen doorgaans om klantspecifieke producten gaat.

7.2 Voordat de productie van op maat gemaakte kaarten plaatsvindt, worden de kaarten door de grafisch vormgevers van de verkoper ontworpen volgens de specificaties van de klant, zodat ze kunnen worden gebruikt voor het drukproces. Deze grafische bewerkingen vinden plaats kort na de bestelling door de klant.

7.3 Als de klant bijvoorbeeld per ongeluk kaarten heeft besteld in de webshop van de verkoper en deze wil annuleren, moet de klant zo snel mogelijk contact opnemen met de verkoper. Als de verwerking al heeft plaatsgevonden, behoudt de verkoper zich het recht voor om een vergoeding voor de grafische ondersteuning in rekening te brengen. De prijzen zijn hier afhankelijk van de verleende dienst.

7.4 Indien de klant niet-gepersonaliseerde producten heeft besteld, worden ook hier vooraf bewerkingen aan de bestelling van de klant uitgevoerd door de productieafdeling van de verkoper (bijvoorbeeld interne capaciteitsplanning, personeelsplanning en productieplanning), zodat deze een soepel productieproces mogelijk maken. Indien deze planning al heeft plaatsgevonden, behoudt de verkoper zich het recht voor om verwerkingskosten voor de planningsfase in rekening te brengen. De prijzen zijn hier afhankelijk van de omvang van het werk.
 

 

Artikel 8: Herroepingsrecht voor consumenten

8.1 De herroepingstermijn bedraagt 14 dagen vanaf de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, de goederen in bezit heeft genomen. Om uw herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons contacteren (Les Éditions Créatives, 27 Rue Gustave Eiffel, 66280 Saleilles, Frankrijk, +31 85 303 1479, e-mailadres: hello@cottonbird.nl) door middel van een duidelijke verklaring over uw beslissing om de overeenkomst te herroepen. Om aan de herroepingstermijn te voldoen, volstaat het om de mededeling betreffende de uitoefening van het herroepingsrecht vóór het verstrijken van de 14 dagen te verzenden.

8.2 Als u de overeenkomst herroept, zullen wij alle betalingen die wij van u hebben ontvangen, inclusief de leveringskosten (met uitzondering van de extra kosten die voortvloeien uit het feit dat u een andere wijze van levering hebt gekozen dan de door ons aangeboden, goedkoopste standaardlevering), onmiddellijk en uiterlijk binnen 14 dagen vanaf de dag waarop wij de kennisgeving van uw herroeping van deze overeenkomst hebben ontvangen, terugbetalen. Voor deze terugbetaling gebruiken wij hetzelfde betaalmiddel dat u bij de oorspronkelijke transactie hebt gebruikt, tenzij uitdrukkelijk anders met u is overeengekomen; in geen geval worden u kosten in rekening gebracht voor deze terugbetaling. 
 

 

Artikel 9: Klachtenregeling
  
9.1 Als het gekochte product een gebrek vertoont, zijn de garantieaanspraken gebaseerd op de wettelijke bepalingen van het kooprecht. Klachten kunnen schriftelijk of telefonisch worden ingediend. Dit moet binnen 14 dagen na ontvangst van de goederen gebeuren.  

De evaluatie en afhandeling van de klacht vindt uitsluitend schriftelijk plaats.

9.2 Als de bestelling, ondanks de zorgvuldigheid waarmee deze is uitgevoerd, niet naar tevredenheid van de klant is vanwege een probleem dat uitsluitend aan de verkoper kan worden toegeschreven (met name: foto's of teksten die niet overeenkomen met de door de klant online of bij de lay-outer goedgekeurde drukproef), heeft de klant 14 kalenderdagen vanaf de leveringsdatum van de bestelling om zijn klacht in te dienen. Na deze termijn wordt de bestelling als definitief aanvaard door de klant beschouwd. Een klacht die door de verkoper als gerechtvaardigd wordt beschouwd, geeft aanleiding tot een gratis gecorrigeerde heruitgave van de gebrekkige bestelling.

9.3 Er kan een terugbetaling worden aangeboden in geval van een defect waardoor het product onbruikbaar is geworden. In dat geval behoudt Les Éditions Créatives zich het recht voor om de goederen op kosten van de klant terug te vragen. Bovendien zal er dan geen nieuwe druk worden gemaakt.

9.4 Er kan geen terugbetaling worden aangeboden in het kader van een klacht over gebruikte producten (verzonden naar de ontvangers, na de datum van het evenement, enz.).

9.5 Er vindt geen vervangende levering en/of creditering plaats wanneer het gebrek aan het product toe te wijzen is aan de klant (bijvoorbeeld: zelf ontworpen kaart bevat spelfouten en/of grammaticale fouten).

9.6 Er vindt geen vervangende levering en/of creditering plaats van drukwerk en diensten die zijn geleverd met de goedkeuring van de klant na ontvangst van de digitale proefdruk van de verkoper.

9.7 Er vindt geen vervangende levering en/of creditering plaats van drukwerk, accessoires en diensten die de volgende afwijkingen bevatten:

- Voor mogelijke kleurverschillen tussen het artikel dat op het computerscherm wordt weergegeven en de geleverde goederen.
- Afwijkingen van de proefkaarten bij een vervolgopdracht: proefkaartbestellingen dienen niet als referentie voor vervolgopdrachten.
- Geringe kleurafwijkingen tussen twee of meer opdrachten.
- Geringe kleurafwijkingen ten opzichte van een eerdere bestelling.
- Geringe kleurafwijkingen tussen afzonderlijke vellen binnen een opdracht.
- Geringe kleurafwijkingen tussen de binnen- en buitenkant.
- Geringe verschuiving (tot 3 mm) van de gedeeltelijke veredelingen van glans-, goud-, en koperfolie.
- Geringe snij- en vouwtoleranties (= geringe afwijkingen tussen het afdrukvoorbeeld en het eindformaat met betrekking tot snij- en/of vouwgrenzen).
- Algemene afwijkingen die van nature kunnen optreden bij het digitale drukproces. 
- Spelfouten en/of grammaticale fouten in de teksten.
- Lichte kleurafwijkingen of kleine afwijkingen in de grootte (bijv. droogbloemen) wanneer het om natuurlijke producten gaat. Natuurlijke eigenschappen zijn geen kwaliteitsgebreken.

9.8 In geval van een klacht zijn tegoeden in principe uitgesloten, tenzij de afwijking buiten het gebruikelijke commerciële kader valt. In plaats daarvan wordt een herdruk van de papierwaren aangeboden om het bestelde product foutloos te ontvangen.

9.9 Wij kunnen een tegoed of terugbetaling  weigeren totdat wij de goederen hebben teruggekregen of totdat u hebt aangetoond dat u de goederen hebt teruggezonden. U dient de goederen onmiddellijk en in ieder geval uiterlijk binnen 14 dagen na de dag waarop u ons op de hoogte hebt gesteld van de herroeping van deze overeenkomst, aan ons terug te zenden of te overhandigen. De termijn is in acht genomen als u de goederen vóór het verstrijken van de termijn van 14 dagen verzendt. U draagt zelf de directe kosten van het terugzenden van de goederen.Voor een tegoed kan gevraagd worden om de producten te retourneren naar de verkoper.

9.10 In geval van verlies van een pakket door de transportdienst, verzoeken wij u contact op te nemen met onze klantenservice met een handgeschreven verklaring van niet-ontvangst. Een klacht die door verkoper als gerechtvaardigd wordt beschouwd, zal leiden tot een gratis heruitgave van de verloren bestelling.
 

 

Artikel 10: Intellectueel eigendom

Op alle teksten, afbeeldingen, logo’s, ontwerpen en andere inhoud op deze website rust auteursrecht en geldt het intellectueel eigendomsrecht.
Alle gebruik, reproductie of distributie van de inhoud op de website ‘www.cottonbird.nl’ zonder schriftelijke toestemming van de verkoper is verboden.
 

 

Artikel 11: Verantwoordelijkheid voor de inhoud, eis tot schadeloosstelling

11.1 De klant is als enige verantwoordelijk voor de door hem of haar aangeleverde inhoud, in het bijzonder als deze is gepersonaliseerd met afbeeldingen, grafieken, teksten of andere elementen, hun wettigheid en de wettigheid van hun gebruik voor de bestelling. De klant is verplicht om ervoor te zorgen dat de geleverde inhoud geoorloofd is. In het bijzonder moet de klant ervoor zorgen dat de inhoud geen onwettige of immorele inhoud bevat. De klant is ook verplicht om alleen inhoud te leveren die geen inbreuk maakt op de rechten van derden, in het bijzonder persoonlijke rechten, auteursrechten en merkrechten.

11.2 De klant verbindt zich ertoe om in zijn of haar inhoud geen tekst, afbeeldingen, tekeningen, handels- of dienstmerken of werken te gebruiken waarvan de intellectuele eigendomsrechten in het bezit zijn van een derde partij, zonder eerst de nodige toestemmingen van de eigenaars te verkrijgen. In dit verband garandeert de klant dat zijn inhoud geen inbreuk maakt op rechten van derden, met daaronder begrepen intellectuele eigendomsrechten, handelsmerken, persoonlijkheidsrechten en het recht op privacy, dat hij derden niet belastert of beledigt en dat hij over alle noodzakelijke rechten of machtigingen beschikt om de elementen in zijn inhoud op te nemen.

11.3 De klant dient de verkoper te beschermen tegen alle aanspraken van derden wegens inbreuk op hun rechten door inhoud die door de klant is geplaatst. De klant neemt ook de kosten van de noodzakelijke juridische verdediging op zich, inclusief alle gerechtskosten en juridische kosten. Dit is niet van toepassing als de klant niet verantwoordelijk is voor de inbreuk op de rechten.

11.4 De verkoper behoudt zich echter het recht voor om een bestelling op te schorten die geacht wordt niet te voldoen aan deze inhoudsvoorwaarden. In zo'n geval is de opschorting van diensten alleen van toepassing op de bestelling in kwestie en kan deze worden opgeheven door een eenzijdig besluit van het bedrijf na overlegging van bewijs van effectieve naleving van onze inhoudelijke bepalingen.

11.5 De klant stemt ermee in onze diensten niet te gebruiken om inhoud te verwerken die illegaal, intimiderend, beledigend en/of lasterlijk, bedreigend, schadelijk, obsceen, kwaadwillig of anderszins verwerpelijk is.

11.6 De verkoper is gerechtigd om bestellingen te weigeren die duidelijk illegaal zijn of in strijd zijn met de goede zeden.

11.7 Alleen de klant is aansprakelijk voor de juistheid van de contact-, facturatie- en leveringsgegevens. Onnauwkeurige informatie of het niet invullen van velden kan leiden tot foutmeldingen of vertragingen in het bestelproces, waarvoor de verkoper niet aansprakelijk is.
 

 

Artikel 12: Persoonsgegevens

Voor de uitvoering en afhandeling van de bestelling worden persoonsgegevens van de klant verzameld, opgeslagen en gebruikt. Voor verdere informatie verwijzen we u door naar onze privacyverklaring voor meer informatie.
 

Machines met een "CO2-neutraal" label

Een onderscheiding die wordt toegekend aan bedrijven met een strategie om de CO2-uitstoot te verminderen.

Verantwoord papier

Ons papier is FSC-gecertificeerd, met als optie papier van 100% gerecycleerde vezels, aangeboden op een brede selectie modellen.

Groene inkt voor de aarde

Ons atelier gebruikt uitsluitend gecertificeerde composteerbare en biologisch afbreekbare inkten.

100% recycleerbare verpakking

De titel zegt het al helemaal: je bestelling wordt geleverd in een verpakking van 100% gerecycled materiaal.

Meer
/cookies